Які особливості ділового спілкуванняв сучасному цифровому світі? Візитка.Чи є право на життя цей паперовий прямокутничок? Це питання викликає завжди бурхливі дискусії на моїх бізнес-тренінгах
Та за 23 роки підприємницької діяльності чітко виділила 10 правил роботи з візиткою, щоб були і гроші і клієнти.
- Візиткам – ТАК!
Етикет ділового спілкування наполегливо рекомендує мати візитки. І мати їх достатню кількість. Мене щиро дивують люди, які ходять на ділові зустрічі та на бізнес-вечірки без такого необхідного інструменту. Не мати візиток взагалі, не мати візиток із собою у достатній кількості - помилка.
- Дешевим шаблонам – НІ!
Хороша якість – обов’язкова! Правильні візитки:
- - створені спеціально для вас,
- - з хорошого твердого паперу,
- - з продуманим дізайном,
- - актуальною інформацією.
Закреслені телефони або від руки дописані імейли – це жах. Це ваше обличчя, це частина вашого бренду.
Пам’ятаю, як мені дала свою візитку директор медичного закладу – інтернетний шаблон на тонкому папері, 30 грн. за 1000 штук, я ще випадково знайшла її відгук на цьому сайті – як швидко зробили і як дешево їй вийшло.
Як можна так знецінювати свій бренд і свою діяльність? 10$ - і вам зроблять індивідуальний дизайн і надрукують 1000 штук чудових професійних візиток.
- Відпрацьовуємо кожного!
На обіді під час пафосної конференції сів коло мене мужчина. Розказав, що він чогось там власник та директор.
- - А візитки? – питаються присутні.
- - А для чого вам мої контакти, ви що візитки колекціонуєте? Розкажіть спочатку, чим ви займаєтеся, щоб я вам вирішив свої контакти давати чи ні?
Більше коло нього ніхто не сідав.
Дивна річ, а я постійно зустрічаю людей, які порушують основні правила ділового спілкування, чинять як цей недалекоглядний підприємець. Не шкодуйте візиток! Дати візитку, особливо, коли просять – це культура ділового спілкування, прояв поваги. Вірте в кожну людину, яка поряд із вами, що вона може бути для вас цінною і стати вам у нагоді як потенційний клієнт чи бізнес-партнер.
- Ти мені – я тобі.
Так, ми живемо в час електронних пристроїв та соцмереж.
Тільки базовий механізм обміну, який працює тисячоліттями ще ніхто не відміняв! Коли ви щось даєте іншій людині, вона підсвідомо відчуває потребу вам щось дати взамін. І таким чином розвивається контакт і створюються неформальні стосунки. Візитки об’єднують! Це чудова форма ділового спілкування – перевірений спосіб зав’язати та поглибити контакт.
Прекрасний спосіб ділового спілкування – правильно та вчасно зроблені компліменти.
Ось готові приклади:
- Досьє на людину.
Записуйте на візитках, які вам дали люди:
- - дату і місце, де ви познайомилися,
- - ставте правильний наголос, щоб ви не потрапили в незручне становище,
- - особисті дані (що цікавого сказав, коли вийде з відпустки),
- - первинні домовленості – ваш наступний крок для підтримки відносин.
Ви думаєте, що такий великий обсяг інформації не вміститься на візитці? В мене поміщається все!
Наприклад:
Lviv iCamp 10.10.16, гот. “Дністер”, “Страхівка – це фінансова гігієна”, з 20.11.16 буде у Львові.
Ось так я позначила – де і коли ми познайомилися, що цікавого сказала людина і коли доцільно з нею продовжити конакт.
А знаєте, як приємно людині чути, що декілька фраз, сказані на фуршеті івенту, стали цінними для інших і запам’яталися. Ви тільки що дорого продали себе – проявили увагу і підкреслили цінність. Ви заробили високі бали для подальшого спілкування. Ви зробили чудовий комплімент.
Візитка – необхідна складова ділових переговорів! Про це – у відео з тренінгу:
- Заробляє гроші.
Коли на тренінгах з переговорів та продажів ми відпрацьовуємо сценарій особистих зустрічі з клієнтами, всі чомусь дають свої візитки в кінці розмови.
Друзі! Давайте візитки на початку розмови! Що це дає?
Ви сидите в офісі і до вас прийшов клієнт “тільки спитатися” – а ви раз, і дали йому свою візитку:
- - людина візитку має, вона вам її дасть сама. І ви вже маєте контакт потенційного клієнта!
- - людина візитки не має, то у вас є законне право спитати, як звертатися до клієнта (ви ж дали йому свої дані!).
А звернення на ім’я дуже поглиблює контакт і сприяє майбутнім продажам! А також дає вам логічне право попросити контакти для подальшої комунікації.
Якщо продаж зразу не відбувся, особливо, у сегменті В2В або в “довгих” продажах, де клієнт має визріти і добре вибирає, ви можете подзвонити/написати до цієї людини, вона ж сама дала вам свій контакт!
- Шпоргалка на переговорах.
Ось ви на діловій зустрічі. Ціною тяжких втрат, підкупу та шантажу секретаря чи адміністратора))) ви пробилися до людини, яка приймає рішення по вашому питанню – ОПР.
Сидите в кабінеті, серце вискакує з грудей, руки трусяться – є великий ризик переплутати або забути, як його звуть. А так - дали на початку розмови свою візитку, відповідно, він вам дасть свою. Не ховайте її, а покладіть перед собою і постійно підглядайте, коли вам треба звернутися на ім’я.
- Ламає життя!
Вам дали візитку – пам’ятаємо про етику ділового спілкування:
- - під час розмови просто треба покласти її перед собою,
- - після закінчення розмови покладіть візитку в вашу візитницю, сумочку, внутрішню кишеню піджака, папку з документами.
Поводьтеся з візиткою на очах її власника так, ніби це важлива річ. Інакше наслідки можуть бути жахливі!
Моя одна знайома ну ду-удуже хотіла познайомити свого сина з порядною діловою гарною дівчиною на предмет створення із нею сім’ї. І такою дівчиною якраз була одна з моїх клієнток. Я їх всіх разом з мамою хлопця запросила на свій тренінг, посадила поряд, а потім ми всі разом пішли на каву.
Все було чудово, контакт пішов.
Аж поки він не почав на перерві просто знущатися з її нової, свіжонадрукованої, замовленої в модного дизайнера візитки. Вертів в руках, постукував об стіл, згинав та ламав. Коли він почав скручував її в трубочку, порядна ділова гарна дівчина припинила спілкування з хлопцем і його мамою та терміново викликала таксі. На дзвінки не відповідала, у фб йому не відписувала.
На моє питання, чого вона так категорична – сказала, що він зі старту не поважає ні її, ні її роботу, він не вихований та занадто нервовий. Ось так візитка ламає життя людей!
Інколи люди йдуть на ТАКЕ, щоб знайти і переконати потрібну людину
Особисте особистим, а як хитро говорити про конкурентів в бізнесі, щоб їх не сварити – у відео:
- Це не ваше резюме!
Не треба писати на візитках всі ваші досягнення, наукові ступені, стажування, всі ваші бізнеси та всі ваші роботи! Виберіть основне згідно цільової аудиторії: кого ви хочете залучити до співпраці?
Якщо ви продаєте людям обладнання для ремонту вентиляторів, то не пишіть на візитках, що ви кандидат математичних наук та власник інтернет-магазину “Няшка-хенд-мейд”.
Почитайте, що роблять люди, щоб досягти своєї мети – досвід з моїх мандрів!
- А ось і Facebook!
Зразу після знайомства з новою людиною, запропонуйте зафейсбучитися. Якщо такою можливості зразу нема, то як тільки ви дістанетеся до інтернету, не полінуйтеся вбити в пошук Facebook координати власника візитки, і відправте йому пропозицію подружитися. Можна навіть без супровідного листа. Людина буде памятати, що ви нещодавно спілкувалися.
Які можливості відкриває нам правильна візитка і правильне її використання!
Ось вам різні види ділового спілкування, які приносять гроші, клієнтів та корисні звязки!
Ось вам простий паперовий прамокутничок, який чудово може продавати замість вас!
Слава візитці і многая літа!)))