[ubermenu config_id="main"]

Як відповісти на провокативні запитання під час публічного виступу.

Калабуха Людмила Бізнес-тренер

 

Публічний виступ – це завжди страх, якщо щось піде не так. Особливо під час бізнес-презентацій. Один з найбільших ризиків для спікера – відповіді на складні запитання з залу.

 

Вчора я стала свідком такої ситуації на одній з бізнес-конференцій:

- А зараз виступає відомий Блогер - такий-то! Зустрічайте!

 

І півзалу встало і вийшло.

Моє серце впало. Цей блогер - мій добрий друг і він реально класно виступає.

 

Як же він розрулить таку не іміджеву ситуацію? Я затамувала подих і стиснула за нього кулаки.

 

І тут він видає:

“Ви звернули увагу, що як тільки мене оголосили, люди, яким не цікава моя діяльність - вийшли.

Це означає, що тут залишилися мої справжні друзі. Ті, кому цінно і важливо те, що я роблю, і про що я хочу розказати.

 

Тому завжди працюйте зі своєю цільовою аудиторією. Вам не потрібні всі. Не намагайтеся всім сподобатися. Вам потрібні ваші люди. І саме такі люди будуть вашими клієнтами”.

 

Як на мене – блискучий приклад промови крутого оратора в нестандартній ситуації.

 

Людмила Калабуха бізнес-тренінг

 

Нестандартні ситуації під час публічних виступів на будь-яку тему стаються навіть у найвідоміших і досвідчених людей. А що робити, щоб вас слухали і купили, я детально пишу тут.

 

І тільки від нашої поведінки та професійності залежить, чи вони стануть початком кінця. Чи приклад, як ми їх вирішимо, увійде в підручники з бізнес-презентацій та мистецтва публічного виступу та стане зразком для наслідування інших людей.

 

Одним з дуже важливих моментів публічних виступів та бізнес-презентацій, є вміння грамотно відповідати на запитання учасників.

 

Запитання - чудова форма комунікації між спікером та слухачами. Тільки таким інструментом треба правильно користуватися.

 

У мою діяльність як бізнес-консультанта та бізнес-тренера входить обов’язковий блок підготовки до публічних виступів своїх учасників тренінгів та експертів в різних нішах, яким я допомагаю створити, пропіарити та монетизувати їхній бренд.

 

І на кожну ситуацію чи то переговорів, продажів чи почування в соцмережах пишу окрему покрокову інструкцію.

 

Типи запитань, помилки та алгоритм дій під бізнес-презентацій та публічних виступів.

1. Несподіване запитання.

Якщо вас раптово про щось запитали під час вашої доповіді, спочатку закінчіть свою думку, а потім відповідайте.

 

Помилка:

Чуже часто я спостерігаю типову помилку навіть досвідчених ораторів: вони зупиняються на півслові і зразу починають відповідати, хто б що не спитав. Вони самі себе переривають, підлабузницькі нахиляються у бік того, хто питає.

 

Їхній меседж світу: ваше запитання важливіше від моєї промови, мною можна керувати, я тут не головний.

 

Результат: повага до вас зникає, публіка бере владу над оратором і промова з тріском провалюється.

На численні прохання клієнтів, я розробила тренінг з публічних виступів, де розказую про всі свої  техніки та інструменти.

 

Що робити:

Спочатку закінчіть свою промову або доведіть до логічного завершення думку. Скажіть людині, що підняла руку або починає щось говорити «Я бачу вашу руку. Запам‘ятайте/запишіть, що ви хочете уточнити. Я обов`язково дам вам слово і відповім».

 

Бізнес-тренінг

 

2. Змістовне запитання, на яке ви знаєте відповідь.

 

Алгоритм відповіді:

  1. дослухайте запитання до кінця,
  2. повторіть, щоб його почули всі, хто сидить в залі,
  3. грамотно подякуйте тому, хто його поставив,
  4. відповідаєте,
  5. закриваєте блок відповіді на це запитання: я відповів на ваше запитання? В рамках нашого майстер-класу не запланована більш глибинне занурення у це запитання, це не наша сьогоднішня тема, тому ми рухаємося далі.

 

Помилки при роботі із запитаннями:

доповідач відповідає по шаблону «Дякую за запитання». Це всім набридло і нецікаво.

 

 

Що робити, щоб запам’ятатися і виглядати дружнім експертом, за що і як дякувати:

  • - за таке актуальне запитання,
  • - за активність, палаючі очі, коментарі, експертність, чудові ідеї  (поведінку слухача),
  • - за позитивні риси характеру слухача (тільки смілива, чесна, позитивна, з відкритим серцем людина могла підняти це питання).

 

3. Змістовне запитання і ви не знаєте відповідь.

Варіант 1: переадресація залу.

  • Питання настільки цікаве, а у нас тут зібралися люди в темі, давайте створімо спільне інформаційне поле, зберемо колективний досвід у відповіді на це запитання.

Слухаєте всіх, хто хоче висловитися, збираєте відповіді, резюмуєте їх, коли даєте зворотній зв’язок.

 

  • Отже, колективно ми прийшли до такої думки…

 

Варіант 2: переадресація експерту.

  • Нам сьогодні дуже пощастило, в залі мій колега, який саме в цій темі експерт.

Слухаєте відповідь експерта і робите резюме з його слів.

 

Варіант 3: відстрочка.

  • Це питання не є темою нашого майстер-класу, я готова вам відповісти на перерві, щоб не забирати час. Ми рухаємося далі, щоб опрацювати весь запланований на сьогодні матеріал.

 

Публічним виступам присвячений цілий розділ у моїй книзі “Почніть говорити НІ”.

Пишаюся, що вона входить в топ-10 в десятку кращих книг України 2017, та номінована на “Кращу книгу 2018″ в категорії “Бестселлер”.

 

Ваш меседж: «Я головний, я експерт, я знаю, що роблю. Все буде так, як вирішу я».

 

Презентація книги "Почніть говорити НІ"

 

4. Незрозуміле і довге запитання.

Учасник багато і сумбурно говорить, ніяк не може ні закінчити, ні сформулювати думку.

 

Помилка: страждальницькі слухати, витрачати дарма час і змушувати публіку нудьгувати та нервувати (замість того, щоб послухати мудре від експерта, на якого вони зібралися, люди змушені вислуховувати інших людей, які не можуть чітко сказати, що вони хочуть).

 

Що робити:

Варіант 1.

Допоможіть. Як тільки ви хоч приблизно вловили думку того, то вас хоче про щось запитати, зупиніть його і проговоріть, чи правильно ви зрозуміли, що ваш співрозмовник мав на увазі.

 

  • Наскільки я зрозуміла, ви мене питаєте про те… (як ви зрозуміли запитання, перекладіть його своєю мовою).

 

Варіант 2.

Перепитайте, як тільки ситуація починає затягуватися.

  • Я перепрошую, що конкретно ви мене хочете спитати? В чому суть запитання?

 

Говорити це впевнено. А як розвинути в собі таку необхідну навичку, я пишу тут.

 

 5. Запитання-коментар.

Людина піднімає руку зі словами «В мене запитання», а замість цього розгорнуто коментує ваш виступ.

Її цілі:

  • - посперечатися, щоб самоствердитися,
  • - попіаритися за ваш рахунок,
  • - привернути до себе увагу.

 

Помилка: втрачати на такого коментатора ваш час, вступати в дискусії та конфронтацію.

 

Що робити?

Як тільки вам стали зрозумілі цілі того, хто до вас звертається, зупиняєте його зі словами:

  • Дякую за коментар, у нас обмежений час, маємо ще багато встигнути.

 

Презентація книги "Почніть говорити НІ" в Житомирі

 

6. Провокативні запитання тролів.

Ваш співрозмовник діє деструктивно, зриває ваш виступ та виводить вас на конфлікт.

 

Помилка: емоційно реагувати, збиватися з теми, нервувати і доводити свою правоту.

 

Що робити?

  1. виявити наміри троля:
  • - з якою ціллю ви мені ставите ці запитання?
  • - що саме ви маєте га увазі?
  • - а якщо б вам поставили таке запитання, як би ви на нього відповіли?

 

  • 2. Відокремте троля від решти аудиторії.

Слухачі ніколи не асоціюють себе зі спікером, завжди з будь-ким, хто сидить в залі. Тому спроба боротьби з провокатором, це боротьба з цілим залом. Воно вам треба?

 

Бізнес-тренінг Людмили Калабухи

 

  • - обведіть зал широким жестом і скажіть «В інтересах всіх присутніх давайте продовжувати презентацію, у нас багато матеріалу на сьогодні».

 

  • - підніміть руки, хто цінує свій час і хоче отримати максимум користі  від нашої зустрічі? (люди піднімають руки). Я рада, що ми розуміємо один одного, пропоную в інтересах всіх присутніх продовжити.

 

  • 3. Чітко окресліть свої наміри провести свою бізнес-презентацію саме так, як ви запланували.

 

На одному з відкритих заходів моєї колеги бізнес-тренера, з залу пролунало запитання:

- Ви несете абсолютну дурню, серед якої не має жодної слушної думки. Скільки ще ви плануєте лити воду та випробовувати наше терпіння?

 

На що вона відповіла:

  • - Якщо ви вважаєте, що я несу дурню і лию воду, то повідомляю, я ще її буду нести 6 годин і ще 8 годин завтра. Я вас більше тут не затримую. Прохання до організаторів повернути гроші учасниці і провести її до виходу.

 

І як ні в чому не бувало продовжила тренінг. До речі, дуже толковий.

 

Тут головне, чітко дати відповідь і більше не дивитися на провокатора.

 

І ще - пам’ятайте про нетворкінг на всіх подіях, де ви берете участь чи у якості спікера, чи слухача. Та навіть волонтера.

 

Використовуйте ці 7 методів відповіді на запитання і тоді ваші бізнес-презентації та публічні виступи ніхто ніколи не зірве.

 

Давайте спілкуватись в соцмережах

 

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>