[ubermenu config_id="main"]

Як сказати НІ? 10 способів грамотно відмовити і зберегти друзів та клієнтів.

Як сказати НІ

 

Вміння сказати “НІ” – ознака зрілої та вільної особистості, яка має право ухвалювати рішення, найбільше корисні для себе, і приймати їх наслідки. Я не бачила людини, яка б не мріяла такою особистістю стати.

 

Тільки як сказати “НІ”, як зробити це правильно?

Зібрала 10 способів, які добре працюють в мене. Впевнена, що вони будуть працювати і у вас. Користайтеся!

 

“НІ” без пояснень.

Не потрібно довгих промов чи виправдань. Це послаблює вашу позицію. Я читала, що в США в деяких групах анонімних алкоголіків навчають ніяк не пояснювати відмову від алкоголю. Там вважають так: “Ваша причина – ваша справа і ви маєте право тримати її при собі: я не п’ю і все”.

А чому б нам не перейняти цей реально працюючий принцип, коли в нас просять, наприклад, позичити гроші?

- Вибач, але я не позичаю гроші.

І цього достатньо.

Як грамотно спілкуватися з представниками поколінь x, y, z – читайте тут.

 

Відмовляти можна з посмішкою, головне, знати, як!

Відмовляти можна з посмішкою, головне, знати, як!

“ У мене є правило”.

Ваше “НІ” – це спосіб позначати межі та кордони, які ви встановили. Це ключове слово порядку, структури і дисципліни вашого життя.

 

  • - У мене є правило – не брати на роботу друзів.
  • - У мене є правило – ніколи нікому не позичати гроші і ні в кого гроші не позичати.
  • - У мене є правило - не брати ні в кого нічого безкоштовно, щоб потім не бути винною. Бо моє правило – я ніколи нікому нічого не винна.

 

Що вам дає цей метод, коли ви говорите про своє правило:

  • - даєте зрозуміти, що “НІ” – це не разова відмова, а ваша серйозно продумала, виважена позиція;
  • - наголошуєте, що тут немає нічого особистого, це не залежить від цієї конкретної людини і її поведінки, ви так чините стосовно всіх.

 

Які б переговори ви не вели, на якому рівні б не спілкувалися, найважливіші речі, без яких вони не будуть успішними, я розказую в цьому відео. Дивіться!

 

У мене вже є домовленості і плани на цей час.

  • - Я хотів би тобі допомогти, але маю завершити попередні проекти, про які маю домовленості.

В даному випадку ваше “НІ” виглядає як кордон для справи, до якої ви вже залучені. Воно звучить, як “ТАК” цінності ваших продуктів, послуг, бренду та зобов’язанням, які ви на себе вже взяли.

 

“Краще я відмовлюся, ніж погано виконаю свою роботу”.

 

Метод відмови, аналогічний попередньому, який вас дорого продає, як фахівця. Що відбувається?

Ви відмовляєте тому, що вам важлива якість виконання того, про що вас просять! Ви не лише декларуєте свої інтереси, ви приділяєте увагу стосункам! Висловлюєте повагу людині і справі, за яку вас просять взятися.

Це важливе правило ділового спілкування - вміти так чітко окреслити свою позиію.

 

 

 “Зараз це неможливо”.

 

Плюс методу:

  • - ви пом’якшуєте свою відмову.

 

Мінус методу:

  • - створюєте хибну надію на ваше “ТАК” в майбутньому.

 

Є ризик, що нас вас будуть тиснути і питати “Якщо не зараз, то коли?”. Я би робила саме так, якби мені так відповіли.

 

Якщо ви дійсно не хочете робити того, про що вас просять та брати на себе зобов’язання, які вам не потрібні, ось приклад від одної моєї подруги, яка так закрила непотрібне їй питання:

 

  • - Якщо вам потрібна відповідь одразу, то тоді, на жаль, НІ.

Грамотно відмовляти також треба вміти в соцмережах і в листах.

 

 “Ти зробиш це значно краще, ніж я!”

Часом вас просять допомогти в чомусь або зробити щось замість когось через невпевненість у власних силах. Тут достатньо надихнути людину і запевнити, що в неї все вийде. Можете ще додати, що вірите в неї.

 

- Ти сам все зробиш значно краще за мене, тому що ніхто не розбирається у твоїй справі фаховіше, ніж ти. Я в тебе вірю!

 

Це важливий принцип тайм-менеджменту та організації вашого життя.

 

 “НІ” і альтернатива”.

Якщо ви самі не можете або не хочете допомогти, порадьте того, хто може.

Вас просять допомогти з якимось проектом, порадьте перевірених фрілансерів, фахівців з різних сфер, які можуть виконати цю роботу. Контакти і рекомендації – цінна допомога.

 

Мої статті з порадами друкують журнали та інтернет-видання. Пишаюся!

Мої статті з порадами друкують модні журнали та інтернет-видання. Пишаюся!

 

Що робити, якщо ваші відмови не приймають?

 

Люди можуть по-різному реагувати і навіть чинити опір вашому “НІ”:

  • - вдавати, що не чули того, чого не хочуть чути,
  • - підлещуватися, вмовляти, благати зі сльозами на очах,
  • - погрожувати санкціями або навіть шантажувати вас!

 

Приклади:

Керівник: “Я не приймаю ніяких відмов!”

Колега: “Від цього залежить все моє майбутнє в цій компанії, хочеш я стану на коліна?”.

Клієнт: “Вам не підходять умови цієї угоди? Ви на ринку не одні, ваші конкуренти нас за неї розцілують!”.

Батьки: “Після того, як ми на тебе поклали все своє життя, ти не хочеш зробити для нас таку дрібницю – поїхати на дачу копати бульбу у свій єдиний вихідний?”. J

 

Наші діти набагато розумініші за нас! Їхні пораду - безцінні!

Наші діти набагато розумініші за нас! Їхні поради - безцінні!

 

Що робити?

 

2 перевірені методи, які рятують репутацію, кар’єру та стосунки.

 

 1. “Просто порахуйте 1, 2, 3”.

Чудову пораду мені дала у свій час моя дочка. Кілька років тому наші з чоловіком стосунки переживали найважчий період і суперечки здавалися непереборними.

 

Тоді наша Аня, підліток, змогла припинити потік нескінченних конфліктів простим способом:

  • Перш ніж щось відповідати, візьміть паузу! Просто порахуйте про себе 1,2,3.

 

Це спрацювало тоді. Це працює зараз!

 

Коли ви берете паузу перш ніж щось відповісти, ви берете контроль не тільки над собою, ви берете контроль над всім процесом переговорів!

 

Результат? Ваші гнівні слова не будуть сказані, а кордони свого тяжко вибудуваного “НІ” залишаться недоторканними!

Так і ми вчинили в Ісландії, коли нас нахабно обдурили!

2. “Натисніть іншу кнопку!”

 

Те саме стосується і листів або коментарів з несправедливою критикою на вашу адресу. Не відповідайте одразу під тиском емоцій. Подихайте глибоко, а ще краще - напишіть коментар чи відповідь в документі на робочому столі комп’ютера чи в “нотатках” телефону. Викладіть у файлі або на папері те, що думаєте і відчуваєте. І замість кнопки “відправити” чи “опублікувати” натисніть “зберегти”.

 

Ваша реакція та ваша відповідь миттєво передає контроль над ситуацією до рук іншої сторони. А в переговорах хто перемагає? Той, за ким наступний хід! Ті, хто вас провокують, лише цього і чекають! А ви не даєте їм очікуваної переваги: ви не реагуєте! Це демонструє вашу силу і витримку!

 

Як ваше “НІ” приносить користь людству.

 

Наше “НІ”, твердо та спокійно сказане – не тільки подарунок, який давно ви заборгували собі! Це велике благо і для іншої сторони, яку ви позбавляєте ілюзій та невизначеності.

 

Ваше тверде “НІ” дає змогу іншим людям рухатися вперед і ухвалювати власні рішення.

А коли ви йдете на переговори і прагнете перемогти, треба чітко усвідомлювати свої цілі - про це я детально пишу тут.

 

Грамотно і вчасно сказане “НІ” робить стосунки щирими. В них немає недомовок, марних сподівань та розчарувань. У кожного учасника діалогу – як у вас, так і у тих, кому ви відмовили, з’являється більше можливостей у всіх сферах життя.

Це ще одна глава з моєї нової книги “Почніть говорити “НІ” Як упевнено відмовляти та викликати повагу”.

Ось посилання на сайт видавництва “Мандрівець” (Тернопіль), вам з радістю вишлють “Новою поштою” goo.gl/KLP7Gd

Так що людей, які будуть знати, як сказати “НІ” тепер значно побільшає!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>