[ubermenu config_id="main"]

Як сказати людині, що від неї погано пахне?

 

Людмила Калабуха бізнес-тренер

 

Несамовитий запах просто збивав з ніг, закладав ніс, вуха і, здавалося, просто засліплював всіх, хто протравляв в цю кімнату…

Ні, це не цитата з книги Зюзкінда “Парфумер” і не сцена з фільму жахів.

Це реальність, в якій живуть тисячі людей, коли з ними працює смердюча людина.

 

І я не збираюся бути політкоректною і назвати людей, від яких дуже-дуже погано пахне, якимось іншим словом. Особливо тих, з якими в силу непереборних обставин нам доводиться перебувати на одному просторі більше 5-ти хвилин. Або, Боже збав, працювати в одному кабінеті чи офісі.

 

Я спостерігала таку даму на кафедрі іноземних мов одного Львівського ВНЗ. Всі працівники, затиснувши ніс руками та затамувавши подих, залітали в кімнату, де вона сиділа, і вилітали звідти, як корки з пляшки.

 

  • -  Як ви це терпите? І для чого? – питала я. Я ледь не знепритомніла, коли зайшла по справах, на кілька хвилин, а ви спілкуєтеся з нею кожного дня.
  • - А що ми можемо зробити? Ми дарували вже і дезодоранти, і парфуми, вона ними не користується і вперто нехтує всіма правилами особистої гігієни. Ось і страждаємо.
  • - А поговорити з нею не пробували? Провести виховну розмову?
  • - Та вона ж значно старша за нас всіх, ми не наважуємося.

 

От так одна смердюча людина тероризує весь колектив.

 

А якщо це робота з клієнтами? Тут вже страждають не тільки колеги, тут бізнес на межі банкрутства. Втрачаються гроші компанії. І мені відомі власники, у яких такі працівники. Вони також тільки розводять руками: а що ми можемо зробити.

 

Почніть говорити “НІ”! Моя улюблена тема! 

Ось вам корисні техніки з моєї книги, як це зробити.

 

 

Придбати книгу “Почніть говорити “НІ” можна в книгарнях “Є” по всіх містах України.

Або замовити книгу можна тут  і я з радістю вам надішлю особисто і підпишу добрими словами.

Вартість книги 160 грн.


 

А зараз скажемо “НІ” грубому порушенню ваших прав на чисте повітря!

 

І тут на днях в нетрях інтернету я знайшла рятівне коло для таких численних пасажирів “Титаніку”!

 

Американці розробили інструкцію для керівника:

“Як пояснити співробітнику, що від нього погано пахне”.

 

От вони молодці. Адже логічніше за все таку розмову провести керівнику, якому важливий психологічний клімат в колективі, продуктивність колег і прибутки компанії.

 

Отже, чого не можна робити ні в якому разі:

 

  1. Не можна говорити при свідках. Ніяких груп підтримки. Ви впораєтеся самі.

 

  1. Не кажіть, що ви знаєте причину поганого запаху. Можливо, це проблема зі здоров’ям. А ви не лікар. І не психолог.

 

Наука психологія вважає це пасивно-агресивною поведінкою. Тобто завдяки поганому запаху так зменшується кількість контактів з людьми. От і менше працювати треба, наприклад.

 

В США якщо один з членів сім’ї не миється навіть після вмовлянь, то це називається abuse - насильство стосовно інших. З таким замаскованим насильством боротися складніше, ніж зі словесним або фізичним. Ми ж всі так боїмося образити іншого, заручники виховання. І в США такі є, як виявляється.

Ваша справа – припинити перетворення офісу на газову камеру.

 

  1. Не критикуйте.
  2. Не узагальнюйте (“вже у всіх увірвався терпець”).
  3. Не натякайте (“ти нічого не помітив в поведінці своїх колег?”).
  4. Не кажіть нічого про національне або культурне походження людини (“може, у вас в селі заведено митися тільки на велике свято, у нас люди миються кожного дня, а деякі – по кілька разів”).

 

лк

 

 

Що і як ПОТРІБНО говорити.

  1. Розмова виключно один на один при закритих дверях.
  2. Емпатичний, м’який, рівний тон. Без оцінки. Без засудження.
  3. Будьте професійні. Поясніть, що те, про що ви хочете говорити, впливає саме на роботу.
  4. Уявіть, що ви говорите про будь-який інший робочий процес (Наприклад, говорите підлеглому, що він відстає від виконання плану або систематично запізнюється ).
  5. Забезпечте зворотний зв’язок: домовтеся зразу на конкретний день, коли знову повернетеся до цієї розмови. Похваліть співробітника, якщо побачите зміни.

 

Скрипт розмови для рятівників всесвіту від смердючих людей:

- (Ім’я,) Мені потрібно з тобою поговорити. Розмова займе 10 хвилин. Зайди до мене в кабінет о 12.00.

- (Ім’я), я помітив неприємний запах і стурбований тим, що запах впливає на твою здатність взаємодіяти з колегами і нашими клієнтами. Це питання треба вирішити, тому що це впливає на роботу компанії в цілому.

 

Фрази, щоб підкріпити свою позицію:

  • Я кажу це, тому що вважаю, що тобі важливо це знати і не хочу, щоб хтось обговорював тебе за спиною.
  • Якби в мене була така проблема, я б хотів, щоб мені про це прямо сказали.

 

Попередження:

  • Підлеглий-мужчина буде захищатися, можливо, агресивно відповість.

 

Ваші дії як керівника - ніяких виправдань!

 

  • Підлегла-жінка почне давити на жалість, розказувати про свою тяжку долю і плакати.

 

Ваші дії як керівника – ніякого жалю і втішань!

Це все маніпуляції, як їх розпізнати, попередити та подолати, я детально пишу в книзі “Почніть говорити “НІ”.

 

Те, що людина вам каже - не важливо!

Важливо тільки те, що вона зробить з інформацією.

 

Ось так. А тепер беремо роздруковуємо, несемо нашим керівникам, вчимо на пам’ять і проводимо репетиції перед дзеркалом, якщо маємо нещастя мати смердючого підлеглого, і в бій!

 

Зробіть репост, хай ця інформація потрапить до тих, кому вона вкрай необхідна!

Очистимо повітря в наших офісах. Почнемо зі свого. Ми зможемо це зробити, ми читали цю статтю.

 

 

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>