[ubermenu config_id="main"]

Вдалий публічний виступ. 7 нових правил, щоб слухали та купили.

35302413_852862984914373_5711033909165162496_n_Fotor

 

Публічний виступ або бізнес-презентація - це продаж.

Ми продаємо людям свої ідеї, переконання, товари чи послуги. Чому люди їх не беруть? Чому ваша доповідь не викликає довіри, захоплення, навіть уваги - слухачі або сидять в своїх телефонах, або взагалі йдуть з зали.

 

Я зібрала 7 причин провалу та зразу даю техніки їх подолання, щоб ваша бізнес-презентація чи доповідь стали легендою.

 

Причини провалу - обмануті очікування людей.

 

7 видів очікування, які не справдилися:

  1. Це не він.
  2. В нього дивна поведінка.
  3. Він не про те говорить.
  4. Його тіло кричить, що він бреше.
  5. Невірно вибране місце.
  6. Він не володіє часом.
  7. Він не лідер.

 

35206641_2037150323205993_5841080876028395520_o

 

І це завжди так, навіть якщо ваша бізнес-презентація якісно поведена, ви розказуєте розумне та корисне пропонуєте.

 

  1. Це не він.

Люди очікували виступ одної людини, яку вони знають і поважають, а замість неї прийшов хтось малознайомий.

 

Розчарування може викликати ваш зовнішній вигляд. Доповідач не так виглядає.

Хто б там що зараз не казав про хлопців у футболках, на яких працюють люди в костюмах, але закон підтверджених очікувань ніхто не відміняв. Навіть якщо ви про нього і не чули.

 

Ось вам зразок, коли публічний виступ не вдався саме через зовнішній вигляд доповідача:

  • - серйозний юрист не може виступати в рваних брудних джинсах і несвіжій пом’ятій сорочці,
  • - креативна творча людина в нудному наглухо застібнутому піджаку.

 

Зізнаюся, були часи, коли я сама полюбляла прийти на переговори з наплічником та в джинсах, поки не потрапила на консультацію до культової стилістки, про нашу співпрацю та її трагічну загибель читайте тут.

 

35788277_2042741669313525_1008376927175573504_o

 

  1. В нього дивна поведінка.

Те, як ви себе поводите, має відповідати вашій заявленій соціальній ролі. Поза, міміка, жести, стиль (серйозний, жартівливий, офіційний) мають відповідати змісту промови.

 

Одного разу мені довелося бути присутній на тренінгу, де гуру психології з жартами та байками розказував про реабілітацію жертв домашнього насильства та  зґвалтувань. Зал зацепінів від жартівливо-грайливої подачі матеріалу. Звичайно, можна все списати на професійну деформацію.

 

Але…

 

Але я встала і пішла. А потім ще кілька днів відходила від почутого і побаченого. І така була не одна.

 

 

  1. Він не про те говорить.

Ваша промова, лекція та бізнес-презентація має відповідати темі, яку ви заявили. Назва - наповненню.

 

Знову приклад, коли публічний виступ був провалений саме через це:

моя подруга прийшла розчарованна з лекції, де обіцяли розказати про мотивацію персоналу, а замість того доповідач влаштував психотерапевтичний сеанс (опитував кожного, що в нього болить на душі) та півгодини тільки розказував, який він класний.

 

Таку саму помилку люди роблять і в соцмережах, а як робити правильно, що купували і вірили, написано тут.

 

2.

 

  1. Його тіло кричить, що він бреше.

Сама бачила, як один депутат руками робить жести, ніби все загрібає під себе, і в цей час розказує, що буде створювати нові робочі місця і допомагати соціально-незахищеному населенню. Йому будуть вірити? НІ.

 

От ще приклади, які я особисто спостерігала під час бізнес-презентацій та публічних виступів інших людей:

 

  1. В нас виросли доходи! - а доповідача руки опускаються донизу.
  2. Потрібні невеликі інвестиції. - руки розведені в різні боки, як в рибалки, що зловив ось таке-е-енну рибу.
  3. Медицина зробила великий крок вперед! - і доповідач зробив крок назад.
  4. Я завжди відкритий до діалогу, - каже спікер, що стоїть в закритій позі та не дивиться людям в очі.

 

І ці люди дивуються, чому їм не вірять?

Їхня мова тіла категорично не відповідає тому, про що вони говорять. А тіло ніколи не бреше.

Мові тіла завжди вірять більше: вона зчитується підсвідомо, а слова розпізнає наша свідомість. В цій суперечці завжди виграє підсвідоме.

 

40000

 

  1. Невірно вибране місце.

Дорогий тренінг не може проводитися в обшарпаному приміщенні.

Презентація дорогих послуг не проводиться на коліні.

 

Коли у вас порожні крісла в залі, зразу падає рівень заходу: складається враження, що бути тут присутнім непрестижно, адже стільки людей не прийшли.

 

Посадкових місць завжди має бути стільки, скільки учасників. Тому вибирайте зали, де їх кількість можна регулювати. Краще оперативно доставити, якщо людей прийшло більше, ніж у вас будуть порожні місця.

 

Тоді створюється враження ажіотажу, що підвищує рівень доповіді, спікера та організаторів. А також бажання людей купити ваші такі модні послуги/товари/ідеї, на які стільки охочих.

А ще, як би у вас не стояли стільці і ви яке б дороге приміщення ви не замовили, завжди починайте свій публічний виступ з короткого представлення себе - як це зробити правильно, я детально з прикладами розказую тут.

 

  1. Він не володіє часом.

Починайте і закінчуйте вчасно.

Якщо в залі сидять люди, а ви чекаєте тих, хто запізнюється, це неповага до присутніх, які вже прийшли. І наступного разу вчасно не прийде ніхто.

 

Всі знають мій принцип завжди починати вчасно. І де б я не виступала, в Києві чи Одесі, на малих і дуже великих майданчиках, організатори незмінно дивуються: як так може бути, що за півгодини до початку в мене вже повний зал людей. Все просто - люди знають про мою повагу до їхнього та свого часу.

 

Неприпустимі висловлювання спікера: «ой, стільки вам не встиг розказати», або швидко пригорнуті слайди, з яких розглянута тільки третина (і це в кращому випадку).

 

Пишаюся коментарями, які люди залишають про мої публічні виступи:

2018-07-10_11-06-25

 

Ніколи не затягуйте презентацію. Регламент - наше все.

 

Якщо це захід, де спікери виступають один за одним, то це ваша повага до колег. І навіть якщо ви виступаєте соло, то у людей є плани (хтось в садочок за дитиною, хтось на поїзд, в кого домовлені зустрічі). Вам треба, щоб люди виходили з залу під час вашої промови?

 

Багато корисних порад та прикладів з продажі, переговори та розвиток власного бренду я пишу на своєму Telegram-каналі. Підписуйтеся, тут діло:  https://t.me/Kalabukha 

 

Краще закінчити на 2 хвилини раніше, щоб у слухачів було відчуття «невже все? Час так швидко промайнув? А ми б ще слухали і слухали!». Ніж вони із полегшенням зітхнуть «ну нарешті!», коли ви припините щось розказувати (навіть цікаве і корисне) «мімо каси», тобто далеко за межами означеного регламентом часу.

 

Як казала моя мама - провідний театральний критик СРСР 70-80 рр. на запитання найвідоміших режисерів і акторів того часу «В чому секрет кращих фільмів та вистав?»:

  • Головне, не набриднути глядачу!

 

Багато корисної інформації про мою філософію продажів та життя розказую журналістам в телепроектах.

 

 

  1.  Він не лідер.

Під час публічного виступу головний в залі тільки один - і це доповідач. Якщо ви не візьмете владу над публікою, не станете вождем зграї, то серед ваших слухачів обов‘язково знайдеться той, хто її захопить і буде диктувати правила.

 

Тому із самого початку введіть правила і оголосіть регламент та формат спілкування:

  • - зараз ми ставимо телефони на беззвучний режим,
  • - я розкажу про те-то,
  • - потім оголошу про час на запитання, на які з задоволенням надам вам відповіді.

 

Не будьте нудним! Пожартуйте самі, посмійтеся над жартом, який вам сказали з залу. Тільки, якщо тема вашої бізнес-презентації та публічного виступу це дозволяє. А не так, як у прикладі з доповіддю про зґвалтування.

 

Спільний сміх поглиблює стосунки, створює емоційний контакт між людьми. Здатність посміятися, в тому числі над собою, демонструє вашу внутрішню свободу і впевненість у власних силах.

 

 

IMG_8402

 

Про те, як розвинути впевність і  вміти грамотно посміятися над собою, мені розказали хлопці з нашої легендарної львівської групи коміків “Загорецька Людмила Степанівна” - читайте тут.

 

Будьте весь час на очах у глядачів. Не треба заходити в глибину сцени, ховатися за кафедру чи ноутбук.

 

Стійте в лідерській позиції - на двох ногах. Не хитайтеся і не «танцюйте».

Робіть широкі, активні, різноманітні жести.

 

Широкі жести та сміливі пересування - ознака хазяїна ситуації.

Ви транслюєте людям - «Я тут головний, знаходжуся по праву експерта, і цей весь простір мій».

 

35388017_2039153686338990_1891589281755955200_o

 

А у людей, перед якими виступає такий оратор, виникає відчуття сили, натхнення, радості, впевненості в собі, віри в то, що спікер говорить, бажання встати і вже почати робити те, про що тільки що почули.

 

Ось вам 7 очікувань людей, які приходять на ваш публічний виступ. Їх треба знати і їм відповідати.

Тоді ваша бізнес-презентація пройде вдало, всі будуть уважні до кожного вашого слова, вам повірять, у вас куплять, за вами підуть.

Цілий розділ про те, що зробити, щоб ваш публічний виступ став легендарним, детально написано у моїй книзі “Почніть говорити “НІ”, що увійшла в топ-10 книг України 2017 в категорії “Бізнес. Економіка. Успіх”.

Замовити можна тут - з радістю надішлю, підписану добрими словами.

А соцмережі будуть вибухати захопленими відгуками. І без копійки реклами ви будете збирати повні зали і на ваші товари та послуги завжди буде попит.

 

 

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>