[ubermenu config_id="main"]

Не хочете кусати лікті? — Тоді правильно проходьте співбесіду! Частина 2

ПРОДОВЖЕННЯ ПОРАД. ПЕРШУ ЧАСТИНУ ЧИТАЙТЕ >ТУТ<

Адекватно оцінюйте свої можливості

Адекватно оцінюйте свої можливості

Коли мова заходить про заробітну платню, ким би ви не працювали в наймі — ви завжди продаєте товар — свої послуги.

Порада №4: адекватно оцінюйте вартість своєї роботи.

  • Обов’язково вивчіть діапазон зарплат перед співбесідою. Потрібно мати чітке уявлення, скільки коштує така робота на ринку праці сьогодні. Проаналізуйте свої реальні «плюси» і «мінуси», який у вас досвід, що ви вмієте і насправді знаєте. Не беріть до уваги чинники удачі, везіння, знайомств, «красивих очей» тощо. Насамкінець, ви повинні самі для себе розуміти цифру, нижче якої ви однозначно не погодитеся працювати.
  • Тільки в деяких випадках і за певних умов можна «знизити свою планку» і прийняти умови, трохи гірше, ніж ви планували. Наприклад, вам неймовірно терміново потрібна будь-яка робота або ви проходите етапи кастингу в компанію Google, і вам повідомили, що перші 3 місяці ви будете помічником помічника молодшого менеджера і зарплатня буде в 3 рази нижча, ніж ви просили, проте, якщо ви продемонструєте блискучу роботу, вас переведуть на помічника ТОПу, а впродовж року можна стати ТОПом. У цьому випадку можна і погодитись :) Висновок: умійте правильно зорієнтуватися і чути факти, відкинувши свої ілюзії і домисли.
  • Коли йдеться про заробітну платню, пам’ятайте: мета роботодавця — отримати більше і заплатити за це менше. Тому, просіть адекватну суму. Можна сказати цифру дещо вищу, з урахуванням того, що роботодавець трохи «зіб’є» ціну.
  • Якщо сума була вказана у вакансії, обов’язково уточніть, чи озвучена зарплатня залишиться після сплати податків, чи з неї ще треба відмінусувати всі виплати.
  • Не погоджуйтесь працювати безкоштовно: не йдіть на неоплачувані випробувальні терміни, не робіть «тестові завдання», які за своїм обсягом і складністю тягнуть на серйозну готову роботу. Спитайте, коли саме відбудеться офіційне працевлаштування. Поважайте свою працю!

Усі питання задані, тести пройдені … що далі? Як правильно завершити зустріч і залишити про себе сприятливе враження, щоб «додати балів»?

Порада №5: спробуйте зрозуміти, чи схильний роботодавець прийняти на роботу саме вас.

  • М’яко і ввічливо поцікавтесь: чи може він попередньо сказати, підходите ви на цю посаду чи ні? Коли орієнтовно вам очікувати рішення і яким способом  його повідомлять.
  • Не намагайтеся вичавити у співрозмовника фінальне рішення по завершенні зустрічі, якщо він сам вам цього, не сказав.
  • Якщо вам запропонували варіант роботи відмінної від тієї, яку ви хотіли, візьміть час подумати, повідомте, коли ви дасте відповідь і у будь-якому випадку проінформуйте, приймаєте ви пропозицію чи ні.
  • Ніколи не тікайте після співбесіди, як перелякана мишка, або не грюкайте дверима, якщо зустріч пройшла невдало. Ввічливо попрощайтесь, скажіть, що було приємно поспілкуватись, вам усе сподобалось. У цьому випадку, можливо, до вас звернуться, якщо з’явиться більш відповідна вам посада.
  • Будьте щирими і ввічливими. Лояльно і тепло дивіться на інших співробітників, які зустрінуться вам в офісі. Можливо, від їх суб’єктивної думки залежатиме остаточне рішення. Або вони навмисне пройшли повз вас, щоб подивитися збоку на кандидата.

Співбесіда онлайн. Порада №6: як справити враження по Skype. Окрім порад щодо спілкування, ви маєте подивитияь на себе з іншого боку камери і технічно підготувати розмову.

  • Забезпечте стабільний інтернет на час трансляції, потурбуйтеся про якісну веб-камеру і звук.
  • Налаштуйте картинку: заберіть усе зайве з кадру, залиште нейтральний фон за спиною.
  • До зазначеного часу протестуйте Skype-зв’язок — подзвоніть другу, перевірте всі функції.
  • По можливості, будьте наодинці, щоб максимально зосередитись.
  • Одягніться у діловому стилі.
  • Приготуйте склянку води за кадром, якщо раптом вам захочеться пити.
  • Вимкніть телефони, щоб не створювалися перешкоди.

Наостанок можна додати, що кожна нова робота — це великі зміни, стрес і адаптація до нових умов. Будьте готові до будь-якого розвитку подій на співбесіді. Усе в житті тільки додає нам досвіду та мудрості.

НЕЗАБАРОМ ЧИТАЙТЕ: «Як правильно написати резюме»

Автор статті: Яна Бондаренко

Цікаво, як ви проходили або проводили :) співбесіди? Розкажіть у коментарях!

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>