[ubermenu config_id="main"]

Не хочете кусати лікті? — Тоді правильно проходьте співбесіду! Частина 1

форум Ореста3

Якщо все робити правильно - тоді все  правильно й буде!

Явище «пошуку роботи» з’явилося багато мільйонів років тому, як тільки у прадавніх людей сформувалися перші праобрази керівників і підлеглих і почали складатися товарно-грошові відносини. Підприємливі люди вдало зуміли заволодіти певними природними і людськими ресурсами, встановили свою владу. З правильно організованих структур зрештою утворилися держави, міста, компанії. З тих пір нічого особливо не змінилося!

Жодна бізнес-структура, не може існувати і розвиватися без головного ресурсу — робочої сили, або, висловлюючись політкоректно, персоналу. Це обов’язково потрібно пам’ятати, збираючись на пошуки нової роботи. Керівник завжди заробляє більше, ніж підлеглий, але саме ви — головний «інструмент» для заробляння грошей власниками будь-якої компанії.

Тому, порада №1: прагніть зберігати власну гідність на зустрічі з потенційним роботодавцем. Намагайтеся змінити ролі, щоб на співбесіді саме вам продавали нову посаду, а не ви «розбивали лоба», «презентуючи» себе, доводячи, який ви хороший і підходите в усьому.

  • Не соромтеся побільше розпитати про вакансію, графік і обсяг роботи, про робоче місце, соцпакет, можливості для професійного росту та навчання. Запитайте, як у компанії проходять будь-які процеси, цікаві для вас. Усе, що не виходить за рамки конфіденційності, вам розкажуть.
  • Прямо запитайте, які є можливості заробітку, які передбачаються премії та за що саме, реально їх заробити чи вони будуть стимулом для руху далі, як «морква перед віслюком».
  • Нічого не домислюйте, не фантазуйте, робіть висновки, опираючись лише на факти. Не соромтеся робити  позначки, фіксуючи відповіді на важливі питання.
  • Для підвищення власної важливості можна запропонувати час співбесіди, зручнийі вам, а не тільки призначений компанією.

Роботодавець повинен побачити, що він не єдиний і ви шукаєте свою роботу серед багатьох пропозицій. На співбесіді не тільки представник компанії мусить представити вас як співробітника, але й ви маєте зрозуміти — чи підходить вам те, що пропонується.

Порада №2. Дотримуйтесь елементарної етики і пунктуальності. Це здається очевидним, але досвідчений HR може розповісти безліч сумних прикладів із практики.

  • Не запізнюйтеся на призначений час. Заздалегідь подивіться на мапі, де саме вам потрібно бути, скільки часу і яким транспортом туди їхати. Кандидат, що нагадує марафонця після дистанції, навряд чи зможе зосередитися і миттєво перемкнутися на професійну бесіду.
  • Прийдіть трохи раніше і почекайте 5–10 хвилин у приймальній. Але, якщо ви випадково приїхали на годину раніше, краще погуляйте десь навколо. Кандидат, який довго сидить над душею в очікуванні зустрічі, діє на нерви роботодавцю, ще навіть не сказавши ані слова про себе.
  • Якщо ви спізнюєтесь або не зможете приїхати за якихось обставин — обов’язково передзвоніть і попередьте про це. Не думайте,  що якщо роботодавець чекає на вас у теплому офісі, то ви не порушуєте його планів своєю відсутністю.
  • Звертайтеся до всіх на «Ви», навіть якщо вас зустрінуть співробітники, на вигляд набагато молодші за вас. Пам’ятайте, що,  незважаючи на вік, вони вже зуміли зайняти місце в цій компанії, а ви ще ні.

Як же поводитися під час бесіди? Ви розумієте, що вся ваша поведінка уважно «сканується» роботодавцем і боїтеся дихати або сказати щось не те. Уявіть себе на місці вашого співрозмовника, роздивіться, який він, не забувайте, що в першу чергу обираєте ви, а потім уже роботодавець.

Порада №3: залишайтеся спокійними і будьте креативними.

  • Поводьтеся доброзичливо, природньо, спокійно і впевнено. Не варто трястися від хвилювання або страху — знайте, що навряд чи це ваша «судна година» і нічого жахливого не відбуватиметься. Не будьте диким або навпаки, занадто сміливим і розв’язним. Оцініть «темперамент» офісу і спробуйте триматися в тому ж ритмі.
  • Будьте акуратно одягненими, не користуйтеся сильними ароматами, інакше можна потрапити в непередбачену ситуацію, наприклад, коли у того, до кого ви прийшли, алергія на парфуми і вас намагаються скоріше випровадити, щоб провітрити приміщення.
  • Вам обов’язково зададуть професійні, провокаційні або тестові питання. Будьте до них готовими. Обов’язково обгрунтовуйте свої думки і відповіді, щоб було видно вашу обізнаність і гнучке мислення. Не бійтеся, якщо ви не знаєте відповіді на якесь питання. Можна прямо сказати, що  відповісти саме на це питання ви зараз не можете. Чесність у цьому випадку може бути кращою, ніж уникання відповіді і «замилювання очей».
  • Також вас можуть запитати: «Як би ви відповіли клієнту, якщо…», «Що б ви зробили в разі…», «Як би ви реагували, якби сталося…», «Що для вас важливіше з варіантів: 1), 2), 3)…» і будь-які інші подібні ситуативні питання. Не треба їх боятися, використовуйте весь свій професійний і життєвий досвід, включіть оригінальне, креативне мислення, сміливо відповідайте, не боячись нестандартних рішень. Ці запитання визначають для роботодавця вашу адаптивну поведінку. Деякі питання або манера спілкування навмисно повинні стресувати вас.
  • Заздалегідь продумайте, що б ви відповіли на запитання: «Як ви бачите себе через 5–10 років». Відповідь на це важливе запитання покаже, чи маєте ви мету і на що готові, задля її досягти, чи просто плануєте плисти за течією.
  • Досить частим є прохання охарактеризувати колишнього керівника. Категорично заборонено в цьому випадку говорити щось неповажне або «поливати брудом» колишнього директора. Потрібно або щиро сказати про нього щось хороше, або нейтрально відповісти, що це розумна і ділова людина.
  • Адекватно реагуйте на гумор. Жарти на співбесіді і ваша реакція можуть бути частиною тесту.
  • Некоректні та особисті питання: можна почути запитання, що не стосуються професійних якостей, але роботодавці інколи ії задають, щоб зробити для себе певні висновки. Наприклад,  про сімейний стан, про дітей, про ваші хвороби і таке інше. Ви не зобов’язані сповідатися на свівбесіді, бажано відповісти коротко і загально, якщо це не спричиняє вам моральної шкоди. До речі, на Заході подібні питання заборонені законом, там мають значення тільки професійні якості претендента.

Як говорити про бажану зарплатню, як підготуватся до онлайн-співбесіди, як правильно завершити зустріч — читайте незабаром у наступній частині!

Не опускайте руки, будьте наполегливими і відкритими -  і ви обов’язково знайдете роботу своєї мрії!

Автор статті: Яна Бондаренко

А які цікаві випадки були у вас на співбесіді? Будь ласка, розкажіть в коментарях!

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>