[ubermenu config_id="main"]

5 способів як подолати страх успіху або синдром самозванця.

Людмила Калабуха бізнес-тренер

 

Коли мова йде про успіх, мало хто думає, що його можна боятися і саботувати.

А насправді, такі люди вважають себе не гідними того, що їх ставлять у приклад чи просувають по службі:

  • - не пишуть про свої досягнення в соцмережах,
  • - працюють за 3 копійки,
  • - стидаються пропонувати свої послуги/товари та піаритися.

 

Страх успіху не дає розвиватися бізнесу, знаходити нових клієнтів, блокує особистісний розвиток та розвиток власного бренду.

 

Тест від Калабухи – дайте відповіді такі запитання. Собі.

  1. Ви ніяковієте, коли чуєте слова захоплення та компліменти на свою адресу?
  2. Ви погоджуєтеся з висловом “Все, що я роблю – це може зробити будь-хто”?
  3. Ви досягнули успіху завдяки правильному моменту, щасливому збігу обставин або якійсь помилці?
  4. Вам здається, що є люди, які значно більше роблять і працюють, а хвалять чомусь саме вас?
  5. Ви чекаєте, що рано чи пізно найдеться розумник, який вас розкритикує і доведе всім, що нагороди, подяки і лаври ви отримали незаслужено?

 

Якщо хоч на одне запитання ви дали собі ствердну відповідь, ви тільки що діагностували в себе страх успіху або синдром самозванця.

 

Довідка: самозванець – це людина, що видає себе за когось іншого, ким вона не є, тобто обманює людей.

 

Ну що, любі друзі “самозванці”! В мене є для вас 2 новини. Традиційно.

Хороша: страх успіху притаманний виключно талановитим, працьовитим людям з великими можливостями.

 

Погана: будете продовжувати в тому ж дусі, всі ваші страхи справдяться, і всі повірять, що ви не зробили нічого видатного, та перестануть вас хвалити й нагороджувати.

 

А що? Ви ж самі переконуєте всіх і себе, в першу чергу, що ви не такий фаховий експерт, як іншим здається, і не маєте ніякого права поки що про себе голосно заявляти.

 

Органічне охоплення моїх дописів на моїй бізнес-сторінці.

Органічне охоплення моїх дописів на моїй бізнес-сторінці у Facebook

 

Приклад 1.

Ваша конкурентка пече торти або вишиває хрестиком і її вироби, м’яко кажучи, сумнівної якості. Але вона регулярно постить їх і пише, що вони класні, та отримує замовлення з соцмереж. Всі її знають, багато хто в неї купує, хоча вона це робить набагато гірше від вас.

А ви сидите, на все це дивитеся, жаба вас дусить. Давайте будемо чесними :)

Просто різниця між нею і вами в тому, що ви до сих пір вважаєте себе недостатньо компетентними, боїтеся, що вас розкритикують. Ви не можете навіть розказати іншим, чим ви займаєтеся, і що до вас можна звернутися по певних питаннях, прийти і щось купити.

 

Приклад 2.

Як можна написати, що ви художник? Чи фотограф. Чи дизайнер. Спочатку треба ж взяти участь в якихось виставках, потрапити в престижні каталоги, а вже потім говорити всім, що ви щось робите на замовлення. А коли ваші друзі в соцмережах підписують, що ці фото чи чудове оформлення від вас, ви їм терміново пишете, щоб вони цього не робили. Інші справжні художники/фотографи/дизайнери побачать і висміють вас, що ви посміли так гучно себе назвати.

 

Особливо синдром самозванця заважає, коли ви робите перші кроки у новій справі. Здається, що в цій сфері вже все написано, сказано, зроблено, всі ніші зайняти. І ви запитуєте себе:

  • - Що ти можеш ще додати?
  • - Яке право ти маєш цим займатися?
  • - Хто ти такий/така, щоб вчити чомусь інших, проводити консультації, виступати на форумах?

 

 

Чому виникає страх успіху або синдром самозванця?

Я зібрала 7 причин, згідно яких  успіх виглядає небезпечним і його уникають:

1. Нас з дитинства критикували за помилки або невідповідність певним очікуванням, особливо ніколи не хвалили. Нас зовсім не навчили приймати похвалу.

2. Боїмося стати успішнішими за близьку людину (чоловіка, брата, друга, батьків). Жінок на шляху до успіху зупиняє страх суспільного засудження і навіть можливої втрати сім’ї. Їх можуть критикувати за кар’єризм і нехтування сімейними обов’язками.

3. Досягнення змінюють звичне життя і стосунки людей, з’являється страх бути відкинутими важливими для вас людьми та друзями через заздрість.

4. Якщо у вашій родині завжди засуджували багатих людей, то сформувалася хибна установка: успіх та визнання зроблять вас бездушними і черствими. З дитинства ж доводили, що гроші – це зло, їх мають тільки безсовісні люди. А чесні, хороші, працьовиті - завжди не мають грошей та визнання. От ми і боїмося виглядати поганими.

5. Багато кому радили “Не висовуватися”, “високо злетиш, низько впадеш” – і це заважає піднятися вище від звичного оточення та викликає страх успіху.

6. Де гарантія, що ви впораєтеся з новою відповідальністю, яка прийшла разом з перемогою? Успіх постійно треба доводити новими проектами та діями, чи є у вас на це ресурси та бажання?

7. Нас не навчили пишатися собою і своїми перемогами. Це ж соромно! Так чинять хвальки. А ми – хороші і скромні.

 

Про те, як зробити успішнішими ваші ділові зустрічі, дивіться у відео.

 

Що робити, щоб страх успіху або синдром самозванця не гальмував розвиток вашого особистого бренду та бізнесу?

 

5 способів подолати страх успіху та синдром самозванця від Калабухи:

 

  1. Одна мрія на двох.

Створіть із близькою людиною спільну мрію, якою б ви досягали разом і не переживали, що хтось з вас успішніший. Вдвох легше подолати всі сходинки на шляху до успіху. Мене дуже дивує під час консультацій жінок-підприємців, що вони ніколи ні в чому не радяться щодо бізнесу зі своїми чоловіками-бізнесменами. Живуть ніби кожний сам по собі. Печаль, як що і у вас так.

Про наші з чоловіком спільні мрії і подорожі я пишу статті-трилери і знімають сюжети модні телеканали.

 

  1. Навчіться приймати компліменти.

Вас хвалять, а ви кажете : “Так, ну, та перестаньте”. Це жах.

Як правильно приймати похвалу і компліменти, і які неприємності вас очікують, якщо не почнете це робити грамотно,  я детально пишу тут.

 

  1. Припиніть весь час вчитися!

От ще ті курси, от ще пару дипломів і тоді я вже почну практикувати, тоді я поставлю вищі ціни на свої послуги і почну заробляти. А зараз я тільки вчуся, - чую я на кожній консультації.

А тепер візьмемо такий приклад:

Ви вмієте заробити 1000 грн. А хтось не вміє. Хтось заробляє тільки 100 грн. і ви для нього – зразок. Так навчіть людей заробляти 1000 грн. Передайте свій досвід, як ви це робите. Поки ви їх вчили, ви почали заробляти 5 тис грн., а ваші клієнти, відповідно, завдяки вашим настановам вийшли на дохід в 1000 грн. Це ж чудовий результат! І вже можете їх вчити, як заробляти 5 тис грн. Зростаєте ви, зростають результати ваших учнів, прогрес у всіх!

 

Почніть нарешті заробляти. Продайте те, що вже є.

  Людмила Калабуха бізнес-тренер

 

  1. Не вірите, що ви круті? Створіть своє УТП.

Не резюме, а власне УТП - Унікальну Торгову Пропозицію. Перерахуйте цифри і факти, які стоять за вашими плечима. Напишіть історію свого становлення як фахівця чи історію компанії.

 

Яку добру службу вам послужить ваше УТП?

  • - ви припините вважати себе самозванцями;
  • - отримаєте неймовірні аргументи для переконання ваших клієнтів вибрати саме вас серед всіх ваших конкурентів.

 

Ось вам для зразків 2 коротких УТП – моє і мого чоловіка.

 

Людмила Калабуха - бізнес-тренер, коуч,

Спеціалізація – тренінги з продажів для персоналу, консультації для підприємців, створення персонального бренду онлайн та офлайн,

23 роки в продажах,

перший україномовний бізнес-консультант в інтернеті,

автор 3 профільних книг, 4 відеокурсів,

автор бестселера з продажів та переговорів “Почніть говорити НІ” – номінація на кращу книгу України 2017,

перший україномовний онлайн-консультант з продажів http://kalabukha.com.ua/

експерт з переговорів українських ЗМІ (інтернет та друковані ресурси “Бізнес”, “Українська правда життя”, топові радіомережі та телеканали “Новий канал”, “ZIK”, ТРК “Люкс”, провідні агенції інформації та аналітики Західної України та інші. ),

спікер десятків профільних форумів та конференцій з реклами, продажів та переговорів,

географія учасників тренінгів онлайн та офлайн – 20 країн світу,

мандрівниця (відвідала 40 країн),

львівянка.

Правильна розповідь про вашу сім'ю сприяє розвитку бренду :)

Правильна розповідь про вашу сім’ю сприяє розвитку бренду :)

 

Сергій Калабуха, Львів.

Професійний акваріуміст з 10-річним досвідом, підприємець, http://aqua-svit.com.ua/

спеціалізація – прісноводна акваріумістика, власник мережі зоомагазинів,

Експерт з акваріумістики українських ЗМІ (інтернет-ресурси “Україна молода”, “Мегаполіс”, “Креденс”, “Фото старого Львова” та телеканали “Новий канал”, “ZIK” , ТРК “Львів”).

Дитячу мрію та доросле хобі перетворив на успішний бізнес.

Мандрівник, відвідав 40 країн - від вулканів Ісландії до джунглів Бразилії, Аргентини, В’єтнаму та Камбоджі, від пісків Йорданії до найдорожчих світових столиць. Про ці подорожі світом зняли сюжети та написали статті провідні друковані, інтернет та телерадіоресурси України.

 

Що ми бачимо?

УТП – це цифри і факти, які можна сказати виключно про вас. Ніяких загальних фраз. Ні про когось іншого ці факти сказати не можна.

  • - кількість клієнтів, міст, де ви працювали або звідки люди у вас були,
  • - які ЗМІ про вас написали і показали,
  • - хто і чим нагородив,
  • - статусні клієнти (якщо серед ваших клієнтів є відомі люди чи компанії, розкажіть про це),
  • - досягнення в цифрах
  • - спеціалізація.

У вас є купа досягнень. Ось вам 2 зразки – сядьте і перерахуйте всі проекти, в яких ви брали участь.

Впевнена, що ви здивуєтеся: невже це я такий крутий? На консультаціях в мене дивуються всі, коли ми разом створюємо УПТ людей та компаній.

Відгуки про мої консультаціі читайте тут.

 

Ваше УТП дасть вам вагомі аргументи для переконання клієнтів вибрати саме вас серед всіх ваших конкурентів.

 

 

  1. Напишіть свою історію і історію своєї компанії.

Як це робити, я детально описую в розділі “Моя історія” 

Уважно читайте та напишіть в коментарях свою історію, попіартеся.

 

Для чого потрібна ваша історія:

  • - викласти на вашому сайті,
  • - для ЗМІ, яким ви будете давати інтерв’ю, це буде чудовий конспект для журналістів. Ви здивуєтеся, які ЗМІ, які інтерв’ю? Якщо ви зробите так, як тут написано, про вас будуть писати і знімати сюжети. Гарантовано.
  • - будете писати, для себе визначить, в чому саме ваша заслуга і ваша праця, а яка частина успіху – результат везіння. Виявиться, що часто-густо везінням і не пахне! J
  • - це дієвий мотиваційний компняк. Перечитуйте її періодично і пишайтеся, який шлях ви пройшли, щоб стати тим, ким ви зараз є. Як ви стали собою.

 

Пишаюся відгуками своїх читачів.

Пишаюся відгуками своїх читачів.

 

Після того, як моя книга про мистецтво відмов стала всеукраїнським бестселером, вже майже розійшовся другий тираж, номінована на кращу книгу України 2017, я вирішила написати її продовження.

Замовити книгу “Почніть говорити “НІ”  можна тут.

А ця стаття –  це глава з книги, яку я зараз пишу. Робоча назва “Я маю право бути собою”.

 

Ну, як зі страхом успіху та синдромом самозванця розібралися? Напишіть в коментарях!

 

1 Коментар

  1. Я —Системний Гармонізатор, неопсихолог, прочитавши цю статтю і поговоривши з п. Людмилою, знайшла те, що мені заваджало рекламувати мій такий необхідний нам всім бізнес — Гармонізація Життя, де все – виправляється і стає найкращим для людини! Це просто бомбезно! Дякую, п.Людмила! Хай все у вас буде якнайкраще для Вас!!!

    Відповісти

Опублікувати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>